![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() סקר בנושא מתנות לחתונות (2004) סקר בנושא מתנות לחתונות - יולי 2004 מטרות המחקר שיטת המחקר עיקר הממצאים 1. הקף ההשתתפות בחתונות במהלך השנה האחרונה 2. מקום האירוע 4. השי שניתן לבני הזוג מתנה מביאים יותר הצעירים ומי שיש להם קרבה משפחתית ראשונה לבעלי השמחה: 5. גובה השי 6. הגורמים המשפיעים על גובה השי פרופיל דמוגרפי למין, גיל והשכלה אין כל השפעה על גובה השי הניתן בחתונה. 1. 2.5 מיליון ישראלים השתתפו בארועי חתונה של חברים ובני משפחה (באומדנים אלה לא נכללים ילדים, ומי שאינם דוברי עברית). בממוצע, כל אחד חגג ב- 4.5 חתונות במהלך השנה האחרונה. 2. הצבור בוחר בכסף: כמעט בכל המקרים העדיפו המשתתפים להעניק כסף לזוגות ולא מתנה חפצית. המעבר למתנה חפצית מאפיין בעיקר קרבה משפחתית ראשונה (אז מביאים מתנה עם ערך גבוה במיוחד) או צעירים מתחת לגיל 30. 3. קיימת שונות רבה בגובה השי, הנע מ 100 ש"ח ועד אלפי ש"ח. למרות שהממוצע עומד על 376 ש"ח. אולם, הממוצע המוצג כאן לא משקף את השי שנותנים מרבית החוגגים, שכן החציון עומד על 250 ש"ח בלבד: זהו למעשה הנתון המשקף את השי השכיח ביותר. 4. היקף ההוצאה של הישראלי על מתנות לחתונה של חברים וקרובים מסתכם ב- 1692 ש"ח בשנה. כלומר מדובר בהיקף של 4.2 מיליארד ש"ח בשנה, שמחליפים ידיים בארועים אלה. 5. הגורם העיקרי המשפיע על גודל המתנה הוא הקרבה לבני הזוג הנישאים: המלצה לזוגות הנישאים: מאחר שמחיר המנה אינו משתנה עפ"י הקרבה, אך גובה השי שונה מאד, הרי שהכלכליות של הארוע תקטן ככל שמזמינים לחתונה אורחים שאינם קרובים במיוחד לבני הזוג. 6. גני הארועים נגסו נתח שוק משמעותי (41%) מאולמות הארועים. ומתברר כי המעבר לגנים הוא כלכלי, גם מנקודת הראות של גובה השי הניתן לזוגות. 7. מצער לראות כי בעלי ההכנסה הנמוכה מעניקים שי גבוה יותר מהשי שמעניקים בעלי ההכנסות הממוצעות. כלומר הם לא מתאימים את השי ליכולת הכלכלית שלהם. ההמלצה שלנו לבעלי ההכנסות הנמוכות, להקטין את גובה השי שהם מעניקים בדומה לבעלי ההכנסות הממוצעות. נראה כי המגזר דתי/ חרדי כן מתאים את גובה השי ליכולת הכלכלית שלו. 8. מין, גיל והשכלה אינם משפיעים כלל על גובה השי: כך שמי שטענו בעבר, כי הצעירים מעניקים מתנות קטנות יותר מהמבוגרים, טעו. |
||||||
![]() ![]() |
|||||||
|