אודות המכון
מחקר איכותי
מחקר כמותי
אפקטיביות פרסום AIM
מחקרים באינטרנט
גלריה
לקוחות
סקרים שהתפרסמו
ארכיון פרסומי Visibility Index


    סקר בנושא קניית פיצוחים (2005)

    סקר טלפוני בנושא קניית פיצוחים - ינואר 2005

    השיטה ומבנה המדגם
    סקר טלפוני בשיטת CATI על מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסיה הבוגרת בישראל הדוברת עברית. המדגם כלל 500 גברים ונשים בגילאי 18+, בדגימה ארצית, אקראית ופרופורציונלית לפי מין, גיל ואזור חיוג. הסקר נערך בינואר 2005 ממרכז התקשורת הממוחשב של מכון ברנדמן בת"א. טעות דגימה 4.5%.

    ממצאים עיקריים:

    1. שיעור הקונים פיצוחים ותדירות הקנייה
    שיעור הקונים
    שיעורים גבוהים מאד ציינו כי הם קונים פיצוחים לבית:
    80% מכלל המדגם קנו פיצוחים בשלושת החודשים האחרונים. למרות שקניית פיצוחים נפוצה בכל שכבות האוכלוסיה, נמצאו שני הבדלים דמוגרפיים:
    א. השכלה - שיעור הקונים עולה ככל שיורדים ברמת ההשכלה: 87% מבעלי השכלה תיכונית קונים פיצוחים, לעומת 72% מבעלי השכלה אקדמאית.
    ב. דתיות - שיעור הקונים עולה גם ככל שעולים ברמת הדתיות:  89% מקרב המגדירים עצמם חרדים/ דתיים קונים פיצוחים לעומת 74% בקרב החילונים. 

    תדירות הקנייה
    מתוך מי שקנו פיצוחים במהלך שלושת החודשים האחרונים:
    47% קונים בתדירות של פעם בשבוע או יותר
    19% פעם בשבועיים – שלושה
    15% פעם בחודש
    10% פעם בחודשיים – שלושה
    9% בתדירות נמוכה יותר

    מקום קניית הפיצוחים
    מרבית קניית הפיצוחים איננה מתבצעת ברשתות השיווק, אלא בפיצוציות, מכולות ובשווקים:
    44% ציינו כי הם קונים פיצוחים בפיצוציות
    20% במכולת/ מינימרקט
    10% בשוק
    5% בחנות תבלינים
    18%  ציינו כי הם קונים ברשת שיווק כלשהי:6% מגה, 3% קוסמוס, 3% שופרסל, 2% ג'מבו, 2% שפע שוק, 2% זול פה, 2% יוניברס. רשתות נוספות צוינו בשיעורים נמוכים.

    2. הוצאה ממוצעת בקניית פיצוחים
    שווי קנייה ממוצעת של פיצוחים עומד על 41 ש"ח. 
    שווי הקנייה גבוה יותר בקרב מסורתיים ובקרב בעלי הכנסה ממוצעת ומעלה. כמו כן, ההוצאה גבוהה יותר ככל שעולים בגיל המרואיין.
    שוק הפיצוחים מגלגל כ-1.25 מיליארד ש"ח בשנה.

    3. הפיצוחים המועדפים
    הפיצוח האהוב ביותר הוא גרעינים שחורים, ובפער גדול אחריו נמצאים מספר פיצוחים נוספים:
    46% מקוני הפיצוחים ציינו כי קנו לבית גרעינים שחורים במהלך שלושת החודשים האחרונים
    29% פיסטוק חלבי
    28% שקדים
    24% גרעיני אבטיח
    24% בוטנים
    23% קשיו
    21% גרעינים לבנים
    פיצוחים נוספים צוינו בשיעורים נמוכים יחסית: 7% אגוזי פקאן, 5% קבוקים, 4% אגוזי לוז, 4% אגוזי מלך, 2% מנצ'יס, 2% חומוס קלוי, 2% פול קלוי, 2% אפונה קלויה.

    4. סיטואציות צריכה של פיצוחים
    המרואיינים ציינו סיטואציות רבות של צריכת פיצוחים:
    30% מול הטלוויזיה
    28% לאירוח/ כשיש אורחים
    19% בשבת בצהריים
    18% בסופי שבוע באופן כללי
    11% במגרשי ספורט (כדורגל, כדורסל וכו')
    10% אחרי הארוחה
    גם בסיטואציות הצריכה נמצאו הבדלים ברמת הדתיות: בעוד שחילוניים מעדיפים לפצח בזמן אירוח, צפייה בטלוויזיה או במגרשי הספורט, דתיים וחרדים מפצחים גרעינים בעיקר בשבת בצהריים או בסופי שבוע באופן כללי.

    5. קנייה לט"ו בשבט
    81% מכלל המדגם ציינו כי יקנו פירות יבשים או פיצוחים במיוחד לט"ו בשבט:
    76% יקנו פירות יבשים
    56% יקנו פיצוחים