אודות המכון
מחקר איכותי
מחקר כמותי
אפקטיביות פרסום AIM
מחקרים באינטרנט
גלריה
לקוחות
סקרים שהתפרסמו
ארכיון פרסומי Visibility Index


    סקר בנושא קניית פיצוחים - פרסום (2005)

    סקר מכון ברנדמן למחקר ויעוץ בשיווק לקראת ט"ו בשבט:
    גרעינים שחורים הם הפיצוחים הפופולריים ביותר


      80% מן האוכלוסיה היהודית הבוגרת קנו בשלושת החודשים האחרונים פיצוחים שונים כאשר 46% מהם קנו גרעינים שחורים, 29% פיסטוק חלבי, 28% שקדים, 24% גרעיני אבטיח, 24% בוטנים, 23% אגוזי קשיו, 21% גרעיני דלעת לבנים, 7% פקאן, 5% קבוקים, 4% אגוזי לוז, 2% חומוס קלוי, 2% פול קלוי, 2% אפונה קלויה. כך עולה מסקר הפיצוחים הגדול, שערך מכון ברנדמן למחקר ויעוץ בשיווק לקראת ט"ו בשבט.

       עוד עולה מנתוני סקר מכון ברנדמן כי 47% קונים פיצוחים אחת לשבוע, 19% - פעם בשבועיים, 15% - פעם בחודש, 10% - פעם בחודשיים-שלושה, 9% בתדירות נמוכה יותר. 44% קונים את פיצוחיהם בפיצוציות, 20% - במכולת או במינימרקט, 10% בשוק, 5% בחנויות תבלינים, 18% - ברשת שיווק כלשהי. 3% - לא ציינו.

       גובה קניית פיצוחים ממוצעת מגיע ל41- שקל ולפי נתון זה נערך במכון ברנדמן חישוב לפיו מגלגל שוק הפיצוחים כ1.25- מיליארד שקל בשנה.

       "מפילוח דמוגרפי של קוני הפיצוחים עולה", אומרת רות ברנדמן, מנכ"ל מכון ברנדמן ליעוץ בשיווק, "כי יש מיתאם בין רמת ההשכלה של קוני הפיצוחים לגובה הקניה: יותר השכלה – פחות פיצוחים. מצאנו כי 87% מבעלי ההשכלה התיכונית קונים פיצוחים בעוד ששיעור האקדמאים המפצח פיצוחים מגיע ל72%-". עוד אומרת מנכ"ל מכון ברנדמן כי ממצאי הסקר מלמדים ש89%- מן המגדירים עצמם דתיים או מסורתיים קונים פיצוחים לעומת 74% מן המגדירים עצמם חילוניים.

       סקר מכון ברנדמן התעניין לדת באילו נסיבות מפצחים פיצוחים ומצא כי 30% מפצחים מול הטלוויזיה, 28% באירוח, 19% בשבת בצהריים, 18% - בסופי שבוע, 11% - כצופים במגרשי הספורט. "הסקר מצא כי דתיים וחרדים מפצחים פיצוחים בעיקר בשבת בצהריים או בכלל בסופי-שבוע", אומרת מנכ"ל מכון ברנדמן.

       לבעלי הפיצוציות, המרכולים ובעלי הדוכנים בשוק מודיע מכון ברנדמן כי 81% מכלל הציבור יקנו פיצוחים ופירות יבשים לקראת ט"ו בשבט: 76% יקנו פירות יבשים ו56%- יקנו פיצוחים.

       סקר מכון ברנדגמן למחקר ויעוץ בשיווק נערך בטלפון ממרכז התקשורת של מכון ברנדמן בתל-אביב בקרב מדגם ארצי אקראי ומייצג של האוכלוסיה הבוגרת דוברת העברית, שכלל 500 גברים ונשים.