אודות המכון
מחקר איכותי
מחקר כמותי
אפקטיביות פרסום AIM
מחקרים באינטרנט
גלריה
לקוחות
סקרים שהתפרסמו
ארכיון פרסומי Visibility Index


    סקר בנושא השתתפות בהגרלות (2003)

    סקר בנושא השתתפות בהגרלות - מאי 2003

    מטרות המחקר
    להעריך את שיעור המשתתפים בהגרלות בשנה האחרונה ואת שווי הזכיות בפרסים אלו בציבור

    השיטה
    הסקר נערך טלפונית במסגרת האומניפונים השוטפים בשיטת CATI ממרכז התקשורת הממוחשב של מכון ברנדמן בת"א. המדגם הקיף 500 גברים ונשים בגילאי 15 ומעלה שהוא מדגם ארצי, אקראי ומייצג של האוכלוסייה דוברת העברית בישראל. הדגימה אקראית ומכסתית לפי מין גיל ואזור מגורים.


    עיקר הממצאים

     
    1.
     סוגי מבצעים בהם משתתפים (במהלך שנתיים האחרונות)
    33% מהמדגם השתתף במבצעי ההגרלות של חברות מסחריות:
    15% איסוף אריזות, פקקים או חלקי אריזות
    14% התקשרו לתא טלמסר (או טלפון אחר) למסירת פרטים
    12% מילאו טופס השתתפות בחנות
    9%  קנו מוצר בשיווק ישיר
    9%  אספו תלושים מהעיתונות
    8%  שלחו גלויה/טופס שבו צריך היה להשלים סיסמא
    3%  הגיעו למקום מפגש כדי לזכות בפרס

    2. השתתפות במבצעים במהלך השנה האחרונה
    28% מהמדגם השתתף במבצע כלשהו במהלך השנה האחרונה.
    המשתתפים במהלך השנה האחרונה השתתפו ב- 3.2 הגרלות בממוצע.

    פרופיל דמוגרפי של המשתתף בשנה האחרונה:
    צעירים עד גיל 30, או הורים לילדים, וילידי הארץ.
    ירידה משמעותית בהשתתפות במבצעים מתרחשת בגיל 50.
    המגזר הדתי נוטה יותר להשתתף במבצעים מהמגזר החילוני.

    גובה הזכייה
    24% מהמשתתפים במהלך השנה האחרונה (שהם 5% מכלל המדגם), זכו בפרס כלשהו.
    שוויו הממוצע של הפרס הוא 480 ₪.

    3. השפעת הגרלות על תפישת מותגים
    64% מכלל המשתתפים בהגרלות בשנה האחרונה טוענים שמבצעי הגרלות משפיעים על יחסם למותג באחד מהפרמטרים הבאים, זאת לעומת 37% מכלל המדגם:
    39% מדווחים על גידול בקניה במהלך המבצע
    37% מתן עדיפות למותג בזמן המבצע
    28% חיזוק מודעות למותג
    19%  משפר אהדה למותג

    4. המבצע האהוב ביותר אי פעם
    29% מהמדגם ציינו ספונטאנית מבצע אותו הם זוכרים כמבצע האהוב עליהם ביותר מאז ומתמיד:
    12% קוקה קולה (ובעיקר איסוף הפקקים)
    2% תנובה (מבצע קוטג' תנובה)
    2% דני (מכסים)
    1% אסם

    מסקנות

    1. ההשתתפות במבצעי הגרלות היא עניין לצעירים: כמעט מחצית הצעירים משתתפים במבצעי הגרלות נושאי פרסים לעומת 19% בלבד מקרב בני החמישים ומעלה.

    2. 24% מהמשתתפים במבצעי הגרלות בשנה האחרונה זכו בפרס כלשהו (כלומר סיכויים של 1 ל 4 לזכות בפרס כלשהו). שיעורי הזוכים בפרסים גבוהים יותר בקרב הצעירים (מאחר שהם גם משתתפים יותר במבצעים). אולם הצעירים זוכים בפרסים בעלי שווי ממוצע נמוך לעומת המבוגרים. זוהי כנראה תוצאה של מבצעים הנושאים פרסים בעלי שווי נמוך יותר מאשר מבצעים המכוונים אל המבוגרים.

    75 אלף איש זכו בשנה האחרונה בפרסים במסגרת מבצעי הגרלות שונים בשווי כולל של 36 מיליון ₪ (לא כולל זכיות בהימורים ומשחקי הגרלות כמו הפיס, הטוטו או קזינו).

    3. הצרכנים מודעים להשפעת המבצעים על התנהגות הקנייה והעמדות שלהם למותג: הם מעידים על עצמם כמי שנותנים העדפה למוצרים במבצע ואף משפרים את היחס שלהם למותג.

    4. קוקה קולה מתגלה במחקר זה כמלך המבצעים - המבצע האהוב ביותר מאז ומתמיד הוא מבצע קוקה קולה איסוף פקקים (עם האותיות).